Вітаємо Вас на сайті нашої книгозбірні!
Меню сайту
Наші партнери
Районна б-ка смт Ратне для дітей
Міська б-ка смт Заболоття
Міська б-ка смт Заболоття для дітей
Б-ка-філія с. Гірники 
Б-ка-філія с. Видраниця
Соціальні мережі
Facebook
Youtube
Twitter
Лічильник

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
background-position

 

Правила користування в

Ратнівській центральній районній бібліотеці

 

1. Загальні положення

1.1. Правила користування Ратнівською центральною районною бібліотекою розроблено у відповідності до Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», із змінами і доповненнями,  поширюються  на мережу діючих бібліотек усіх форм власності та  підпорядкування  і організацію бібліотечної  справи.

1.2. На підставі Типових правил користування  бібліотеками в Україні  розроблені  Правила користування Ратнівською ЦРБ відповідно до її статусу, цільового призначення, складу користувачів, спеціалізації бібліотечних фондів.

 

2. Права користувачів

2.1. Кожний громадянин України незалежно від статі, віку, національності, освіти, соціального походження, політичних та релігійних переконань, місця проживання, а також  підприємства, установи, організації мають право на бібліотечне обслуговування на території України, району, яке може бути у формі: абонемента ( у тому числі міжбібліотечного ), системи читальних залів, дистанційного обслуговування засобами  телекомунікації, бібліотечних пунктів, пересувних бібліотек.

2.2. Іноземці та особи  без громадянства, що перебувають в Україні (районі) на  законних  підставах, користуються тими ж самими правами на бібліотечне обслуговування, що й громадяни України.

2.3. Користувачі бібліотеки мають право:

 - безоплатно користуватися  інформацією про склад бібліотечних фондів через довідково-пошуковий апарат ( крім комерційних баз даних );

 - безоплатно отримувати консультаційну допомогу в пошуку та виборі джерел інформації;

 - безоплатно отримувати в тимчасове користування документи із фондів бібліотеки, крім документів, придбаних за кошти, одержані від господарської  діяльності бібліотеки;

 - одержувати документи або копії через міжбібліотечний абонемент ( далі – МБА );

 - одержувати інформацію з інших бібліотек, користуючись каналами зв’язку;

 - користуватися іншими видами послуг, у тому числі на платній основі;

 - брати участь у роботі бібліотечних рад.

2.4. Користувачі мають право одержувати для опрацювання поза бібліотекою  одноразово не більше 5 документів терміном до 30 днів. Термін користування  новими надходженнями, документами підвищеного читацького попиту  може бути зменшено до 15 днів. Кількість бібліотечних документів, що видаються в читальному залі, не обмежується. Бібліотека  самостійно визначає види і типи документів, що видаються лише в читальному залі.

2.5. Користувачі мають право виносити документи за межі бібліотеки, якщо вони записані у формулярі або іншому обліковому документі.

     Термін користування документами на прохання користувача може бути продовжений, якщо на них відсутній попит інших користувачів.

2.6. Рідкісні та цінні документи, довідкові видання, а також видання, одержані через МБА, видаються для користувачів тільки в читальному  залі.

2.7. При наданні користувачам документів, які мають підвищений попит, додому бібліотекою визначено розмір коштів (в залежності від вартості документу), що передаються користувачами як забезпечення виконання ними зобов’язань щодо повернення  одержаних у бібліотеці документів. За дітей кошти вносять батьки або особи, під наглядом яких  перебувають діти. Якщо одержані у бібліотеці  у такий спосіб документи не повертаються користувачем в зазначений термін і дії щодо їх повернення не мають результату, то кошти зараховуються на поточний рахунок бібліотеки і використовуються на придбання чи оправлення документів.

2.8. У разі відсутності в бібліотечному фонді потрібних документів, користувач має право отримати їх ( або копії )  з інших бібліотек через МБА чи  нутрішньо системний   книгообмін.

2.9. Особи, які тимчасово проживають в зоні обслуговування бібліотеки, мають право користуватися тільки читальним залом, або одержувати документ у порядку зазначеному в пункті  2.7. Типових правил.

2.10. Користувачі бібліотек з вадами зору мають право на одержання документів на спеціальних носіях інформації  через МБА.

2.11. Користувачі бібліотек дитячого та юнацького віку  мають право на бібліотечне обслуговування в ЦРБ та  бібліотеці для дітей.

2.12.Окремі категорії користувачів мають право на пільги, які встановлюються бібліотекою.

 

3. Обов’язки  користувачів

3.1. Для запису до бібліотеки громадянин пред’являє  паспорт або документ, що його замінює, ознайомлюється з правилами користування бібліотекою, підписує зобов’язання їх виконувати і дає відомості для заповнення реєстраційної картки ( формуляра ).

    У разі зміни місця проживання,  зазначеного в паспорті, користувач повинен негайно  повідомити про це  бібліотеку у місячний термін.

    Діти й підлітки до 16 років  записуються в бібліотеку на підставі документа, який пред’являють їхні батьки, установи або особи,  під наглядом яких перебувають діти.

3.2. Користуючись документами з бібліотечного фонду,  читач повинен дбайливо ставитися до них; при одержанні документів має перевіряти  їхню кількість та наявність пошкоджень і в разі  виявлення дефектів попередити про це бібліотекаря, який зобов’язаний  зробити на документах відповідну позначку. В іншому разі відповідальність за виявлені в документах дефекти несе користувач.

3.3.Кожний документ , виданий на абонементі, фіксується в читацькому формулярі і підтверджується підписом користувача.

3.4. У разі втрати читацького квитка користувач повинен заявити про це в бібліотеку, відшкодувати вартість його в розмірі, що відповідає витратам на його виготовлення, і отримати дублікат читацького квитка.

3.5. Користувач, який втратив або  пошкодив документ з фонду бібліотеки, а також одержаний через МБА, нутрішньо системний книгообмін  за домовленістю з бібліотекою – фондоутримувачем,  повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування  визначається бібліотекою.

3.6. За втрату або псування  документа з фонду бібліотеки неповнолітнім користувачем відповідальність несуть його батьки,  навчальний заклад або установа, під наглядом яких він перебуває.

3.7. Користувач, який порушує правила користування бібліотекою, позбавляється права  відвідувати її  на термін, що визначається бібліотекою. Матеріали про злісне порушення правил користування бібліотекою можуть бути передані  до суду згідно з чинним законодавством України.

3.8. Користувачі мають дотримуватися тиші в бібліотеці. Особи в нетверезому стані й неохайному вигляді до бібліотеки не допускаються. Палити дозволяється тільки в спеціально відведених місцях.

3.9. Документи, одержані з фондів бібліотеки,  користувач повинен повертати в установлений термін.  У разі порушення термінів користування  документами  сплачується пеня за кожну  прострочену добу. Розмі пені визначається бібліотекою.

3.10. Користувачі  несуть відповідальність за несанкціоноване використання  створених баз даних, інших об’єктів інтелектуальної власності згідно  із законодавством.

 

4. Обов’язки бібліотеки з обслуговування користувачів

 4.1. Бібліотека зобов’язана:

- інформувати користувачів про всі види  послуг, що їх надає бібліотека, в тому числі й платні;

- створити умови для використання бібліотечного фонду, роботи в бібліотеці, надавати допомогу в доборі потрібних документів;

- дбати про культуру обслуговування  користувачів;

- формувати в користувачів потребу в інформації, користуванні бібліотеками, сприяти підвищенню культури читання;

- задовольняти потреби в створенні  при бібліотеці читацьких об’єднань, клубів за інтересами;

- систематично здійснювати контроль за своєчасним поверненням до бібліотеки  виданих користувачам документів;

- ураховувати читацькі запити при формуванні інформаційних ресурсів, проведенні масових заходів;

- не використовувати  відомості  про користувачів бібліотеки та їх інтереси з будь-якою метою, крім наукової, без їх згоди;

- ураховувати  читацькі запити при формуванні фонду, проведенні масових заходів;

- звітувати перед користувачами бібліотеки та громадськістю.

...
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
...